Salam Aidiladha


 “Tiada amal anak Adam yang lebih disukai Allah pada hari Aidiladha melainkan ibadat korban. Sesungguhnya binatang yang dikorbankan itu akan datang pada hari kiamat lengkap dengan tanduk, bulu dan kukunya. Sesungguhnya ibadat korban ini diredhai Allah sebelum darah binatang itu jatuh ke bumi. Maka hendaklah kamu berasa lapang dada dan reda akan ibadat korban yang kamu lakukan.” (Hadis riwayat At-Tirmizi)

 "Tiada dibuat oleh anak Adam pada Hari Raya Adha akan sesuatu amal yang lebih disukai Allah daripada menumpahkan darah (menyembelih korban). Bahawa korban itu datang pada hari kiamat dengan tanduk-tanduknya, bulu-bulunya dan kuku-kukunya. Sesungguhnya darah korban itu mengambil tempat yang mulia di sisi Allah sebelum darah itu tumpah ke bumi, maka hendaklah kamu buat korban itu dengan hati yang bersih."(diriwayatkan oleh Imam Tirmizi dan Al-Hakim) 

Comments

selamat hari raya kak... beraya ke kat sana. ita kat sini duk umah je.. sob sob sob.. fariz agak BZ minggu ni...
Idayu said…
ita,
same to you..kat sni sekolah mcm besa, tp pg tuh lps smayg ader jamuan potluck. meriah la jgk, tp sygnyer ader otanjoubikai dada plak kat hoikuen.akk n ank2 x pgi beraya la, beraya kat hoikuen jek:(

sedeyy kan beraya kat umh jek?
Ajzie said…
salam aidiladha dari kami sekeluarga...
Idayu said…
kak azie,
slmt hr ry aidiladha jgk yea....moga ibadah kita sma2 diterimaNya

Popular posts from this blog

Thank you Allah.

anjing