my sixth anniversary

sabtu lps, 20 dis hari perkahwinan mawi n ekin adalah juga anniversary aku n pian. pejam celik pejam celik dh 6 thn kami bersama.bahagia??? eermm...walaupun x kaya, cukup segalanya..walaupun x sempurna, kami melengkapi ant satu sma lain, kata org compliment each other..gaduh2 tue perkara biasa, penambah thrill dlm relationship nih.kihkihkih.doa aku, smoga cinta ini kekal bahagia hingga ke syurga. bak kata pepatah love is one, once it does its forever...aminnn.
kepada sesapa yg dtg ke majlis perkahwinan kami dulu, mesti ingat kat gambo nih, 20 dis 6 thn dulu di kpg ayer bemban, kulai...kiranyer pengantin paling cantik ler time tuh kahkahkah


Photobucket


my first chocolate cake

dan sempena anniversary tu gak, aku try wat kek coklat. kalu nk tahu, we all satu family nih hantu kek coklat. syik bli jer, nk try wat sndri plak.kira nih first time wat sndri, dulu2 penah wat gak tpnyer ngan mak. kali nih wat sndri ngan dada. biasa ler, first time wat ader hangus skit. maklum ler pkai microwave oven, elemen pemanas kat belah atas jer, kat bwh xde. so, bhgian bwh ader lembik skit, tu yg kena tmbh masa. problemnyer atas plak yg hangus.lps mencuba beberapa teknik yg disyorkan oleh cik suhaila...akhirnyer boleh jugk ler dimkn kek coklat aku..wlaupon begitu aku n dada dh sangat2 gembira bila tgk kek tu jadi jugak akhirnyer.resepinyer bole amik kat sini.


lps kek tuh sejuk, aku try decorate ngan dada. patutnyer utk topping tuh kena guna serbuk coklat van hauten. tp sbb x jupa, aku belasah jer serbuk koko biasa. tu yg jd berketul2 n sememeh jer. untuk tutup kesememehan tuh, aku tabur plak ngan coklat rice yg colourful.bole ler utk first time nih. siap decorate simpan dlm esbok sbb nk tunggu pian blk. masa nk potong tuh, si dada ni pon letak lilin 4 btg. dia nih mmg pantang tgk kek, mesti nk ltk lilin pas tuh nyanyi lagu birthday.so, mlm tuh we all pon nyanyi ler 'hepi birthday' to ari wlau pon birthday dia lmbat lagi.kek tuh rasanya sedap sehingga menjilat jari...itu la critanyer kek coklat aku yg pertama.

Photobucket

kek coklat


nasi tomato ayam
memula plan nk wat ns tomato ayam nih ari sabtu tu ler sempena anniversary.tp sbb sabtu tuh dh jalan2 ke teradomari, plan nih extend ke ari ahad. resepi amik kat sni. boleh tahan ler sedap...mekasih yea..hahaha, rsnyer ader hikmah gak aku tercampak kat sni, bole blaja masak. kalu kat msia, jgn harap...mak ader, kedai pon berlambak...ni ler gambo ns tomato ayam aku..

Photobucket





Comments

Popular posts from this blog

Thank you Allah.

anjing