Posts

hobi baru kami...

Image
selain tgk movie, hobi terbaru kami ialah buat jigsaw puzzle..best woo... mencabar.kalu dah mula buat tuh, x bole nak benti...khaleeda pon pandai, susun2 puzzle, try n error...kalu btol msuk suka glerr dia.tp dia ni ganas skit, tangan dia syik terlanggar sna, terlanggar sni...pecah bersepai puzzle tu jdnya..setakat nie 5 puzzle yg dh siap, diframekan n digntung di dinding umh kami..yg paling susah tentulah yang destiny ocean, hadiah birthday dada drp kwn2 dia..kira amik ms paling lama utk disiapkan...bli kat mana? tentulah di yakuyen!!!mna lagi??

kasut pua chu kang

Image
elaun dh msuk, so lepas suntik influenza kami pgi shopping kat plant-5.hypermarket ni lbh kurng mcm carrerfour, jualan gudang kat msia. kami bli kelengkapan utk tis coming winter mcm jaket water proof, glove, topi, long jong(bj panas) n kasut salji or kasut pua chu kang...kasut ni penting utk keluar umh ms winter nnti n utk main snow...hehehehe , tak terpikir aku akn pkai kasut pua chu kang seumur idup ku....pas pakai nmpak ensem la jgk..

kita orang kampung.....

Image
lps soping kasut pua chu kang kat plant-5,kmi pgi mkn kat satomee...another japanese food. dayah n fara kata mee dia sedappp...ntah apeker namanya, mee beso udon, mee kecik sabak kalu x silap. so, ok la try....pian amik set yg ada nasi n udon, aku plak set nasi n sabak... sabak plak mkn ngn kuah kicap..order 2 set tuh, mklum la lapo....food presentation mmg hebat n nmpak sedapp..lastly, mkn pon x abis...aku jamah sejemput jerr.udon not bad, tp sabak tuh mmg bersabaq la kalu mkn..blk umh mlm tuh, hehehe wat jemput2..sepinggan penuh jemput2 kami bertiga abiskann...jemput2 aku ke yg sedappp?

a tenqiu party

actually xdela party pon, just panggil mkn2 gitu.kami jmput jais & suhaila, lin & azwan n zeha & azhari sbg tnda tima kasih utk bntuan, pertolongan n prihatin yg diberikan pd kami chewahhh...aku msk ns lauk kari ayam, sayur campur n sotong goreng tepung mlm tu...pencuci mulut bubur kcg n limau....mkn2 n borak2s were the agenda that nite...gambr xde sbb lupa nk amik hehehe..

just landing

Image
kami bertolak dr senai pkul 6.45pm 11okt n smpai klia lbh kurang 7.30pm.....nxt flight ke osaka pkul 11.30pm, then kami smpai kt kansai airport pkul 6.00am 12 okt.kmi kemudiannya ke itami airport dgn airport limo(bas)utk flight ke niigata.smpai itami airport lbh kurng pkul 8am, terpaksa tunggu smpai 2.15pm untuk boarding time...khaleeda dh terbongkang kat kerusi ngntuk n keletihan..aku n pian bergilir2 tdo n jg ank2 serta luggage...perjlnan yg pnjng n memenatkan..nasib baik ank2 x bnyk ragam..akhirnya smpai niigata pkul 3.15pm..syukur suma selamat n xde beg yg hilang....kak siti, abg syukri n syahmi jemput kami n bwk mkn kat restoren pakistan...roti nan n kari ayam...sedapp..tq k siti n a syukri, god bless u all. kami smpai di guest house nagaoka university of technology sekitar 8mlm....then zzzzzzz smpai pg esok nuar ketuk pintu ajak tgk umh sewa n bwk breakfast mee goreng...tq wan, sedap hingga menjilat jari!tak lupa tq to azwan n lin yg prepare jemput2 istimewa utk kami pg tuh...ini...

from nagaoka with love

salam. pekabo org msia? kami suma sihat. ari ni genap 3 weeks kami kat sni. sorry lambt antar msj sbb internet baru masuk rabu lepas. punyalah lmbt org sni nk msuk internet. nak crita pasal apa ek? ha kami sampai niigata pkul 3.30ptg ahad. perjlnan yg memenatkan, nasib baik adk n dada x bnyak songeh. ngamuk sikit2 tu adalah....kwn pian amik kat airport then bwk terus ke nagaoka lbh kurng 1 jam ikut hway. nagaoka bandar kecik la, niigata tu mcm negeri. kami smpai guest house univ nagaoka lbh kurng pkul 8 mlm. skang musim luruh, dh mula sjuk. suhu -2 to 14 drjh celcius. pkul 5 ptg dh mghrib n gelap.ms smpai kwn2 bnyk tlg. ada je yg pelawa lbreakfast, lunch n dinner kt umh diorang.mklumla kebulurn....diorang suma baik2, mmg bnyak tlg kami. suma bnda mmg drp prtlgan kwn2 msia. rmai family msia kat sni(stdt mstr n phd), rsnya lbh 15 family. stdt undergrad lbh 40 org. kami msuk umah sewa pas 3 hr. rmhnya dr luar mmg buruk gler, dlm okla...kecik jer, satu ...

autumn in my heart

Image
nikmatilah pemandangan autumn di nagaoka, daun2 bertuko merah sebelum gugur ke bumi...tgk tu khaleeda, bukan main suka lg bergambr..jgn jd model sudah!